قطعات مقاوم به سایش

سیمان , کاشی و معدن

English page

 

 

 

َEsfahan Malleable Company

 We Change Ever Repeated Wear Story

 

 +Durable Parts

 

 

سایش و شکستقطعات مقاوم به 

 

 

  

   سایش تخریب سطوح توسط مکانیزم های مختلف می باشد و با توجه به تعدد عوامل دخیل در آن ،پدیده پیچیده ای است.حتی در مواقعی که سطوح در تماس با هم روغنکاری می شوند سایش رخ می دهدبا توجه به ساینده بودن مواد معدنی قطعات ریختگی مقاوم به سایش در صنایع مختلفی از جمله معدن، سیمان، نسوز، فولاد سازی، کاشی و شیشه کاربرد دارند

 

   شرکت اصفهان مالیبل با سابقه طولانی در زمینه تولید قطعات ریختگی مقاوم به سایش می تواند جهت انتخاب آلیاژ مناسب ، مطالعه و بررسی نوع سایش، طراحی و تامین به موقع قطعات به مشتریان خود خدمت رسانی نماید. ما تلاش می کنیم قطعاتی با عمر بیشتر و کارایی بهتر به مشتریان تحویل نماییم.

قطعات شرکت اصفهان مالیبل با برندCME  تولید و عرضه می شوند. این شرکت کلیه قطعات مقاوم به سایش تولید شده را براساس استاندارد های روز بین المللی از جمله   ASTM وDINعرضه کرده و خواص سایشی و چقرمگی آنها را بر اساس استاندارد های دکر شده کنترل و گارانتی می نماید.اصفهان مالیبل برای تحقیق و توسعه در زمینه بهبود آلیاژهای  معمول  و گسترش آلیاژهای جدید سرمایه گذاری و تحقیقات زیادی نموده است.

اطلاعاتی مانند کاربرد قطعه، وجود ضربه حین کار، نحوه تماس و ارتباط قطعه با سایر قطعات و موارد مشابه در انتخاب جنس و نوع عملیات حرارتی لازم تاثیر بسزایی دارد.. مشکل موجود در انتخاب جنس وجود ضربه و سایش به صورت همزمان است. معمولا نمی توان سختی و مقاومت به ضربه را به صورت همزمان افزایش داد. یعنی در صورتی که سختی را افزایش دهیم چقرمگی کاهش می یابد و برعکس.روشها و مواد جدیدی در حال حاضر جهت این کمبود مواد مهندسی معمول به کار می روند ولی با توجه به هزینه های بالا هنوز هم در کاربرد های عمومی با اصلاحات موردی و بهبود خواص آلیاژهای معمول همچنین انتخاب درست مواد می توان کارایی و صرفه اقتصادی مناسب ایجاد نمود.

      در هر صورت با توجه به چقرمگی، سختی، جوش پذیری و قابلیت ماشینکاری آلیاژها و خواص مورد نیاز قطعه باید انتخاب صحیح انجام شود. جدول زیر خصوصیات آلیاژهای مقاوم به سایش پرکاربرد را نشان می دهد.هر آلیاژ نقاط ضعف و قوتی دارد.

  

 

آلیاژهای مقاوم به سایش

 

n.........آلیاژ1 

Hardness(HB

Toughness

Machinability

iiiiWeldability

فولاد هادفیلد

200-230

Very Good

Poor

Poor to Good

فولاد بینیتی

250-550

Very Good

Poor to Good

Good

فولاد کوینچ و تمپر شده

300-550

Poor to Fair

Poor to Fair

Not Weldable

چدن پرکرم

550-700

Very Poor

Very Poor

Not Weldable

چدن نایهارد

500-650

Poor

Very Poor

Not Weldable

فولاد بر دار

250-450

Good

Good

Good

 

 با در نظر گرفتن موارد مذکور و عنایت به سابقه طولانی همکاری  ما با صنایع مختلف هم اکنون این شرکت توانایی تولید قطعاتی به شرح زیر با کیفیت متمایز و قیمت رقابتی را دارد. 

 

   قطعات انواع سنگ شکن فکی،چکشی ومخروطی

  قطعات آسیاب ریموند

 لاینر ها و زره های مقاوم به سایش 

  قطعات مقاوم به سایش با سختیHRC 50 قابل جوشکاری و مقاوم به ضربه جایگزینHardox

 

 

 

 

 

 

انواع سایش و مکانیزم های آن

 

 

 

EMC

Durable+

Casting Your Dreams